Wednesday, September 12, 2007

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak

Assalamualaikum,

Sedar tak sedar Ramadhan menjelma lagi. Alhamdulillah, Allah masih panjangkan umur kita lagi untuk bersama merasai nikmat bulan yang penuh berkah ini. Isilah ia dengan solat2 yang wajib dan sunat, tahajud, tasbih, tarawih dan hidupkanlah siang dan malamnya dengan membaca dan memahami kitab suci Al-Quran.

Bagi para Da'ie bulan inilah mari kita mantapkan kembali landasan perjuangan kita yang berteraskan aqidah, syari'ah dan akhlak ini. Kita minta diberi kekuatan untuk menyantuni dan menyelusuri pahit getir perjuangan ini dengan penuh ketaqwaan dan tawadhuk kepada ALLAH SWT yang Maha Esa.

Ketika semua pintu rahmat dibuka seluas-luasnya oleh Allah SWT ini, kesempatan inilah jua patut kita ambil untuk terus berdakwah di jalan yang kita pilih ini. Sedarlah jasa yang cuba kita taburkan dalam masyarakat ini, walaupun mungkin hanya sekilas pandangan mata, moga diterima oleh Allah SWT ketika menghadap di hadapanNYA kelak. Insya-Allah.

Amin Ya Rabbal A'Alamin.

**Jemputlah setiap ahli di peringkat ABIM Daerah ke Majlis Iftar Ramadhan ABIM Wilayah dan SERI Al-Huda pada 20 September 2007 (8 Ramadhan 1428), Khamis, di SERI Al-Huda, Gombak. Lapangkan masa anda sekalian pada tarikh tersebut. Moga kehadiran anda akan mengeratkan ukhwah serta memeriahkan majlis.

No comments: