Thursday, July 3, 2008

KE MANA ARAH NEGARA KITA?

Saya terkejut, terkilan dan bermacam ter.......lagi dua tiga hari ini. Selain akibat produk jualan saya yang tak tiba-tiba dari luar negara, menyebabkan poket ter......asa kosong, ter......saya ini banyak didominasi oleh perkhabaran politik tanah air. Walaupun ya....ABIM ialah non-partisan, namun apabila kes aib-mengaib, tuduh-menuduh, sumpah-bersumpah sudah menjadi mainan ahli politik kita ini, fikirkan ke manakah arah negara kita?
Walaupun memang ramai yang beranggapan tuduhan kedua liwat kepada Dato' Seri Anwar adalah satu lagi cubaan untuk menghalang percubaannya menjadi PM, malah Merdeka Center sebuah pusat pungutan pendapat juga menyatakan hanya 6% rakyat yang percaya atas tuduhan ini, kita tidak mahu perkara ini menjadi satu bahan mainan ahli politik kita saban masa.
Kalau kita lihat satu-persatu ia bermula dengan Akuan Bersumpah Raja Petra (RPK) yang menyatakan isteri pemimpin negara terlibat dalam pembunuhan Altantuya, kemudiannya tuduhan liwat terhadap Anwar yang dibuat bekas pembantunya, disusuli dengan drama Anwar di Kedutaan Turki cukup menggugah hati dan suasana.
Tapi kejutan rupanya belum berakhir....sebentar tadi muncul pula PI P Balasundram yang menjadi pengawal peribadi A Razak Baginda dengan akuan bersumpahnya yang cukup menggemparkan. Kaitan antara Altantuya dan juga pembesar negara. Hmmmm.....benarkah atau tidak semua episod ini. Episod ini dan selepasnya akan terus berlaku dan terus berlaku semenjak keputusan PRU 12 tempoh hari. Apa lagi yang akan berlaku......mungkin makin mengejutkan. Mengggemparkan malah mungkin juga semakin memualkan. Nauzubillah....
Panjatkan doa kepada ALLAH agar Malaysia terus terpelihara di bawah RahmahNYA.

No comments: